Skip to content

Modern arbetsplats

Modern arbetsplats- säker och produktiv IT-lösning

Skapa en säker och produktiv digital arbetsplats som främjar både effektivitet och samarbete – oavsett om medarbetarna är på kontoret eller arbetar på distans.
 
Med vår tjänst ”Modern arbetsplats” får ni en komplett IT-lösning som både effektiviserar arbetsflöden och säkerställer att alla tekniska lösningar fungerar sömlöst. Vi tar hand om hela ansvaret för IT-infrastrukturen, från installation och underhåll till säkerhetsåtgärder, så att era medarbetare kan fokusera på sitt arbete utan tekniska avbrott.

Servicedesk 

Snabb och effektiv IT-support för er moderna arbetsplats

Optitech Sverige erbjuder en kunnig servicedesk som säkerställer att era användare får snabb och effektiv support. Vi förbättrar er digitala arbetsmiljö och gör att ni kan arbeta utan störningar. Genom att använda vår servicedesk får ni en central kontaktpunkt för alla IT-relaterade incidenter och supportfrågor, som hanteras snabbt och professionellt. Detta ökar produktiviteten och gör er arbetsplats mer effektiv.
 
 

Vad är servicedesk för företag?

En servicedesk fungerar som er Single Point of Contact (SPOC) för alla IT-relaterade frågor. Optitech Sveriges servicedesk-tjänst är en omfattande lösning som täcker allt från enkel IT-support till mer avancerad teknisk problemlösning. Detta gör att er moderna arbetsplats fungerar optimalt utan avbrott, och att ni snabbt kan lösa problem som uppstår.

Varför välja servicedesk från Optitech Sverige?

En erfaren servicedesk från Optitech Sverige ökar tillgängligheten och prestandan i era IT-system, vilket resulterar i högre produktivitet för er moderna arbetsplats. Genom att outsourca servicedesk-tjänster till oss får ni tillgång till expertkunskap och kan fokusera på er verksamhet utan att oroa er för tekniska problem. Vi ser till att alla era IT-behov hanteras effektivt och på ett professionellt sätt, vilket förbättrar arbetsflödet.

Digital samarbetsplattform Öka er produktivitet och förbättra samarbetet med molnbaserade samarbetsplattformar och applikationer som Microsoft 365. Vi erbjuder ett helhetsansvar för hantering av miljön och licenserna för dessa lösningar, anpassade efter era behov och medarbetare.

Microsoft 365 – En komplett lösning för arbetsplatsen

Vi erbjuder en flexibel, kostnadseffektiv helhetslösning för Microsoft 365, anpassad efter de behov och arbetsprocesser som finns på ert företag. Optitech Sverige hjälper er att sätta upp er miljö, migrera era data, samt konfigurera bland annat Teams, Sharepoint och Outlook. Vi implementerar även robusta säkerhetslösningar och policies som skyddar era data och tillgångar. Löpande managering, optimering och användarstöd ingår också i tjänsten.

 

 

AI och CoPilot – Optimera arbetsprocesser

CoPilot är Microsofts AI-assistent som förenklar och optimerar arbetsprocesser och infrastruktur i Azure. AI-assistenten lär känna ert företags IT-miljö och hjälper er att nyttja plattformen fullt ut. OptiTech Sverige stöttar med konfigurering och implementering av verktyget för att säkerställa att det nyttjas på ett ansvarsfullt sätt, samtidigt som integritet och datasäkerhet bibehålls.

Upptäck möjligheterna med AI och Microsoft 365 Copilot

 

Med vår expertis inom AI-teknologi och Microsoft 365 hjälper vi dig att förbereda er data för Copilot på ett säkert sätt, utbilda er i att omvandla data till insikter och automatisera repetitiva uppgifter genom att nyttja möjligheterna med AI och Copilot. Vi erbjuder lösningar som effektiviserar dina verksamhetsprocesser och förbättrar produktiviteten. Ta gärna kontakt med oss så visar vi er möjligheterna.

Copilot_Studio_Icon_Animation_v01-5-1-1

Klienthantering -modern arbetsplats och effektivitet

 

Ta del av en komplett lösning för verksamhetens klienthantering där Optitech Sverige tar hand om installation, uppdateringar och hantering av klienter, oavsett operativsystem och enheter. Vi ser till att ni har säkra och välfungerande arbetsverktyg som stödjer en effektiv och modern arbetsplats.

 

 

Klient som tjänst – Flexibla lösningar för modern arbetsplats

 

Ta del av en flexibel helhetslösning där hårdvara, mjukvara, service, installation, uppdateringar, support och garanti ingår – allt till en fast årskostnad. Genom våra lösningar får era medarbetare tillgång till anpassade datorer och en IT-miljö som fungerar för er moderna arbetsplats.

Livscykelhantering – Hållbara IT-lösningar för den moderna arbetsplatsen

 

Att ha en plan och strategi för livscykelhantering är en hygienfaktor för ett hållbart företag. Optitech Sverige tar hand om all utrustning när ni är klar med den – så ni slipper. Vi uppdaterar, rustar upp, kvalitetssäkrar och ser till att informationssäkerheten upprätthålls vid återbruk. Vi ser även till att uttjänt utrustning återvinns på ett ansvarsfullt sätt för en hållbar modern arbetsplats.

MDM – Mobile Device Management för den moderna arbetsplatsen

 

MDM, eller mobilenhetshantering, innebär att Optitech Sverige tar hand om managering och säkerhet för alla mobiltelefoner, plattor och bärbara datorer som används inom er verksamhet. Med MDM kan vi managera era enheter på distans, automatisera inställningar och uppdateringar samt övervaka misstänkt aktivitet i appar och system. Överblick, managering och övervakning för ett säkert och välfungerande arbetsliv både på plats och på distans på den moderna arbetsplatsen.

Licenshantering – Optimera er IT för modern arbetsplats

 

Licenshantering har blivit en alltmer aktuell fråga för många verksamheter, ju fler system, program och licenser som används. Med licenshantering från Optitech Sverige säkerställer vi att rätt licenser finns på plats för respektive roll. Vi hjälper er att administrera, övervaka och optimera era licenser för kostnadskontroll, säkerhet och effektivitet i er IT-miljö för en modern arbetsplats.

IT för arbetsplatsen 

 

Optitech Sverige erbjuder alla IT-lösningar för den moderna arbetsplatsen – paketerat, skalbart och säkert. Med vår helhetslösning får ni det ni behöver för att skapa en effektiv och flexibel digital arbetsplats. Vi tar hand om hela livscykeln, från investering till återtag, och ser till att ni får en arbetsmiljö som stödjer samarbete och produktivitet.

 

Arbetsplats som tjänst – Optitech Sverige

 

Med Arbetsplats som tjänst från Optitech Sverige får ni IT-lösningar till en fast års- eller månadsavgift för att skapa en modern och flexibel arbetsplats. Vi levererar hårdvara, hanterar licenshantering, installation, konfigurering och uppdateringar för att ge era medarbetare en komplett och säker arbetsyta. Lösningen inkluderar även flexibla byten av utrustning, livscykelhantering och servicedesk. Vi erbjuder även branschspecifik IT-utrustning för att möta era specifika behov i en modern arbetsplats.

 

Mötesrumslösningar för den moderna arbetsplatsen

 

Våra skalbara och anpassade mötesrumslösningar gör det möjligt för er att ha effektiva och pålitliga möten, även på distans. Med Optitech Sveriges lösningar för mötesrum får ni pålitlig mötesteknik som gör det möjligt för medarbetare att samarbeta på ett enkelt och effektivt sätt. Vi levererar den bästa tekniken för skärm, ljud, bild och uppkoppling, och integrerar samtliga konferensrum med er samarbetsplattform för sömlösa digitala möten mellan medarbetare, kunder, samarbetspartners och leverantörer.

 

Skräddarsydda Printlösningar för den digitala arbetsplatsen

 

Investera i en printlösning som möter era krav på funktionalitet, kostnad och säkerhet i er moderna arbetsplats. Vi förser er med allt från skrivare och papper till toner och installation. Våra lösningar säkerställer att er printmiljö hanteras korrekt och på ett säkert sätt, vilket skyddar er informations- och cybersäkerhet.

 

Virtual Desktop för en flexibel arbetsplats

 

Med virtual desktop från Optitech Sverige får era medarbetare fjärråtkomst till er IT-miljö, vilket ger ökad flexibilitet och produktivitet i den moderna arbetsplatsen. Vår tjänst gör det möjligt att centralisera och hantera alla applikationer och system från flera enheter samtidigt, samtidigt som säkerheten är i fokus. Vi ansvarar för installation, konfiguration, integration och säkerhet med avancerade funktioner för åtkomstkontroller och datahantering.

Vill du veta mer om digital verksamhetsutveckling?

Vill du veta mer om hur OptiTech Sverige kan hjälpa att effektivisera och optimera din verksamhet genom digital verksamhetsutveckling?

Varför OptiTech Sverige

 

Kom närmare
digital sinneslugn

Vi vill vara nära våra kunder. Därför ser vi till att lära känna din verksamhet på djupet. Med våra lösningar anpassade efter dig och dina medarbetare minskar avståndet mellan teknik och användare, och låter er fokusera på mer värdeskapande uppgifter.

Nära samarbete

Nära samarbete

För dig som kund är OptiTech en partner som alltid finns nära. Vi förstår din verksamhet och bygger vår leverans på nära samarbete och hög service.
Ansvar för helheten

Ansvar för helheten

Genom att lämna över hela eller delar av er IT till oss skapar vi lösningar anpassade efter ditt företags unika behov så du kan fokusera på annat.
Hållbarhet i fokus

Hållbarhet i fokus

Vi vägleder dig mot hållbara digitala lösningar som utvecklar din organisation och tar ansvar för samhället.
Vi driver förändring

Vi driver förändring

Vi arbetar för ett långsiktigt partnerskap där vi tillsammans förbättrar, utmanar och utvecklar nya vägar som driver din verksamhet framåt.

Kontakta oss

Vi ser fram emot att höra från dig! Har du frågor om våra IT-lösningar, support eller tjänster för din digitala arbetsplats? Fyll i formuläret nedan eller kontakta oss via telefon eller e-post.

Kontakt uppgifter:
0722 702 049
info@optitech-sverige.se